top of page

Toimitusehdot

Rivin Oy:n Toimitusehdot 14.12.2022

Yleistä verkkokaupasta

Nämä sopimusehdot koskevat Rivin Oy:n (3117123-2) verkkokauppaa. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Rivinin ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Käyttämällä Rivin-verkkokauppaa hyväksyt nämä ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Rivin Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja.

Rivin Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Rivin Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Rivin on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

Rivin Oy:n immateriaalioikeudet

Rivin-verkkokaupan sisältö (mukaan lukien kuvat, tekstit, tuotetiedot, tekstit, tavaramerkit, videot, logot ja taulukot) ovat Rivin Oy:n ja/tai sen yhteistyökumppaneiden tekijänoikeuksien ja muiden aineettomien oikeuksien suojaamaa omaisuutta, jonka luvaton käyttö tai kopiointi on kiellettyä. Aineettomia oikeuksia koskeviin erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

Lahjakortit

Verkkokaupassa myydään lahjakortteja, jotka ovat voimassa siinä merkittyyn päivämäärään saakka. Lahjakorttia ei voi käyttää eikä uusia kyseisen päivämäärän jälkeen. Lahjakortteja ei voi käyttää maksuvälineenä uusien lahjakorttien ostamiseen.

Muiden toimittajien tuotteet

Myymme verkkokaupassamme sisustustuotteita sisälle ja ulos, jotka ovat yleensä EU-maissa valmistettuja tai maahantuotuja.

Tilaaminen

Voit valita tilauksen yhteydessä toimitustavan, jonka mukaan toimituskulut ja -maksut määräytyvät. Digitaaliset palvelupaketit ja lahjakortit toimitetaan antamaasi sähköpostiosoitteeseen ja muut tuotteet tilauksen yhteydessä tilausta varten antamaasi osoitteeseen. Sähköpostiosoitteesi tarvitsemme tilauksen vahvistamiseksi ja palvelupaketin lähettämiseksi. Kirjattuja yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen vahvistamiseen, tyylikartoitukseen liittyvän kyselyn lähettämiseen, tilauksen toimittamiseen tai siinä ilmenevien epäselvien asioiden selvittämiseen. Www.rivin.fi verkkokaupan kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti.

Verkkokaupan muiden tuotteiden lähettämisessä tietoa voidaan siirtää kolmannelle osapuolelle. Käytämme  luotettuja sopimuskumppaneita, jotka huomioivat EU:n tietosuoja-asetuksen ja muun lainsäädännön asettamat vaatimukset.

Kun tilaat verkkokaupasta, sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitus-, peruutus- ja tietosuojaehtoihin. Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Lue lisää aiheesta Rekisteri- ja tietosuojaselostuksestamme täältä.

Maksaminen

Verkkokaupassa voi maksaa Visa-, MasterCard-, Diners- Visa Electron- tai American Express -maksukorteilla tilauksen yhteydessä. Rivin.fi ei käsittele maksukortin tietoja, vaan maksu tapahtuu maksuliikenteen välittäjä Stripen tai Klarnan välityksellä. Stripe ja Klarna ovat turvallisia maksunvälittäjiä (täyttäen PCI vaatimukset verkkokaupan alustan hyödyntäessä SSL-salausta, lisää tietoja Stripen tai Klarnan sivuilta.

Toimitus

Kun olet tehnyt ostoksen verkkokaupasta, sinulle lähetetään tilausvahvistus 24 tunnin sisällä tilauksestasi. 

 

Verkkokaupan sisustustuotteet

  1. Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Tuotteen arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tuotetietojen yhteydessä. Tuotteen saatavuus ja toimitustiedot vahvistetaan erillisellä vahvistussähköpostilla.

  2. Jos tuotteen saatavuus on huono tai sen toimitus viivästyy, voit vaihtoehtoisesti perua tilauksen.

  3. Rivin Oy ei ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.

Palautus

Verkkokaupan tuotteilla ei ole ilmaista palautusoikeutta, vaan asiakas maksaa postikulut itse palautuksen yhteydessä. Tuotteillamme on 14 päivän palautusmahdollisuus. Mikäli haluat palauttaa meille tuotteen, ota yhteyttä info@rivin.fi.

 

Muutokset ja peruutukset

Sinulla on oikeus perua tilaus 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vahvistamisesta, mikäli tuotetta ei ole vielä ehditty lähettää tai toimittaa.

Digimyyntiä koskeva poikkeus (koskee suunnittelupalvelupakettejamme)

Etämyyntiä koskevan lain mukaan sinulla on oikeus perua tilaus 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vahvistamisesta, paitsi jos digitaalisen sisällön suunnittelu on aloitettu suostumuksellasi ennen peruuttamisajan päättymistä ja sinulle on ilmoitettu peruttamisoikeuden puuttumisesta. Jotta pystyisimme aloittamaan suunnittelun mahdollisimman pian, pyydämme sinua kyselyn yhteydessä vahvistamaan, että suunnittelua aikaistetaan alkamaan heti ja tilauksen peruutusoikeuttasi voidaan rajata. Kun olet maksanut palvelupaketin, ja haluat peruuttaa, se on mahdollista seuraavin ehdoin:

  • Kun olet vastannut ennakkotietokyselyyn, aloitamme suunnitelman ja ideoiden työstämisen. Ennen suunnittelun aloitusta voit peruuttaa tilauksesi kuluitta. Suunnittelutyön alettua perumme siitä aiheutuneet suunnittelutyön kustannukset.

  • Mahdolliset peruutukset pyydämme lähettämään sähköpostiin info@rivin.fi.

  • Kun olet vastaanottanut palvelupaketin, sitä ei voi enää peruuttaa tai palauttaa.

  • Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen suunnitelmaasi ja siksi lupaamme työstää suunnitelmaa palautteesi perusteella, kun palaute on tullut 14 vuorokauden sisällä suunnitelman toimittamisesta. Voit olla meihin yhteydessä info@rivin.fi.

 

Digitaaliset valmissuunnitelmat ja koulutukset (ei räätälöidyt)

Mikäli olet saanut digitaalisen tuotteen (ei räätälöity tuote) käyttöösi välittömästi oston jälkeen, kuluttajansuojan mukaista 14 päivän peruuttamisoikeutta ei ole, ellei Rivin Oy ei ole sitä itse erikseen antanut. https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/verkkokauppa/peruuttamisoikeus-verkkokaupassa/

 

Takaisinmaksu

Palautuksen takaisinmaksu ostetusta tuotteesta tehdään Stripen tai Klarnan kautta sille tilille, jota käytit ostoksen yhteydessä. Kun olet tehnyt ostoksen verkkokaupasta,

Erimielisyyksien ratkaiseminen

Erimielisyydet tulisi ratkaista ensisijaisesti asiakaspalvelumme kanssa. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, vaan erimielisyydet jatkuvat, rivin.fi soveltaa vaihtoehtoista riidanratkaisumenetelmää. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan https://www.kuluttajariita.fi/fi/. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan www.kuluttajaneuvonta.fi tutkittavaksi. Tämän jälkeen rivin.fi sitoutuu noudattamaan kuluttajariitalautakunnan päätöstä.

bottom of page